התקשרי ליעוץ היום

צלקות אקנה – טיפול

צלקות אקנה – טיפול שמעלה את הבטחון העצמי

אחת המטופלות שלי הגיעה אלי לפני מספר ימים עם חיוך מאוזן לאוזן. “דלית, ביתי עומדת לסיים קורס קצינים”, אמרה לי בגאווה. שמחתי מאוד בעיקר משום שדלית הגיעה אליי לקראת תחילת השמינית כשעל פניה צלקות אקנה בולטות שמאוד העיבו על תחושתה הכללית ועל הבטחון העצמי שלה. המלצתי לדלית לטפל בצלקות אקנה – טיפול באמצעות גלי רדיו שתוצאותיו המוצלחות ניכרו כבר לאחר המפגש הראשון בינינו.

Cosmetology doctor makes facial procedures 1 2

על צלקות ותיאום ציפיות

מהי בעצם צלקת? הצלקת היא מעין טלאי שהעור שלנו מייצר כדי לתקן את הנזק שגרמו פצעי האקנה. ככל שהפצעים עמוקים יותר נדרשת רקמת חיבור גדולה יותר, וגדל הסיכוי להופעתה של צלקת. כאשר מטופלים מגיעים אלי לטיפול בצלקות אקנה אני בודקת אותם מתחת למנורה, וכך גם עשיתי עם דלית. ואכן לאחר שהגדרתי את הצלקות, והערכתי את צבען ועומקן. ביצעתי תיאום ציפיות מולה. זה חשוב מאחר ולעתים המטופלים שלי רואים את מצבם באופן שונה מזה שאני, בעיניים המקצועיות של קוסמטיקאית, רואה אותו. כמו-כן, התיאום חשוב מאחר וציפיות המטופלים חייבות להיות ראליסטיות, ולעתים עליהם להבין כי לא תמיד מדובר בהעלמת הנגע אלא רק בשיפור המצב.

לצלקות אקנה קוראים  בשפה המקצועית צלקות אטרופיות, וממיינים אותם לשלושה סוגים: הקובייתית, הגלית והקונוס. האבחון שלהן מתבצע במראה עיניים הקונוס צרה עם גבולות חדים, עמוקה באופן חד ואנכי אל תוך הדרמיס והופכת צרה יותר עד בסיסה, בצורת האות V. הקובייתית בעלת בסיס רחב, עגול או אובלי, מזכירה את האות ,U. והצלקת הגלית עשויה להכיל רקמה בריאה ותאים תקינים,  שהתחברו באופן לא תקין לשכבת השומן התת עורי ויצרו גל עור המזכיר את האות M. בנוסף צלקות  מאובחנות גם לפי דרגת חומרתן. צלקת קלה היא כזו הניתנת לכיסוי בקלות עם איפור. את הבינונית קשה יותר לטשטש באמצעות איפור, והיא לרוב נראית שטוחה אם נמתח את אזור הצלקת. ואילו הצלקות הקשות הן אלו שלא ניתן כמעט לכסות עם מייקאפ והשטחת העור לא תצליח להעלים אותן. אצל דלית ראיתי את שלושת הסוגים גם יחד.

צלקות אקנה – טיפול בגלי רדיו

 הטיפול פועל בעצם באמצעות חימום מבוקר של השכבות העמוקות של רקמת העור בטכנולוגית  ה- NRF (Nano Fractional Radio). טכנולוגיה זאת מבוססת על תמסורת פינים מדויקת המבטיחה פיזור אחיד של אנרגיה. וכאן היתרון של הטיפול הזה, מאחר והאחידות באה לידי ביטוי גם באיזורים שמכשירים אחרים מתקשים להגיע אליהם, לדוגמה מכשירי הלייזר. משמעו שאזורים כמו מעל השפה או מתחת לעין ניתנים לטיפול  באופן קל יותר באמצעותו.

אם כן בעבור צלקות אקנה, טיפול באמצעות מכשיר גלי רדיו המצויד בשתי ידיות הוא זה שהמלצתי לדלית.  ידית ה- Fractional  שימשה אותנו במקרה זה, כי היא זו המעבירה זרם חשמלי מדויק לרקמת העור באמצעותם של  פינים קטנים. הזרם החשמלי גורם לחימום ויוצר פציעה קטנה הנעשית באופן מבוקר, ואשר כמעט ואינה ניכרת, בשכבות האפידרמיס והדרמיס. החימום יחד עם המיקרו פציעה המבוקרת גורמים לחידוש העור המתבטא ביצירתם של סיבים חדשים של קולגן ואלסטיין. וכך הרקמה הצלקתית הולכת ומתרככת והצלקות מטשטשות.

Word ACNE of cubes on wooden background. Skin care concept

וכך לאחר טיפול של כ-35 דקות, אשר אינו כרוך בכאב, אינו פולשני, וללא תופעות לוואי מלבד אדמומית קלה בעור שנעלמה לאחר מספר שעות. כבר התחלנו לראות תוצאות אצל דלית. לאחר כ-5  טיפולים הסתיים הטיפול, וניתן היה לראות שיפור משמעותי בעור פניה וכמובן בביטחון העצמי שלה. דלית סיימה את לימודיה בתיכון בהצלחה, התגייסה לצבא ועכשיו היא משרתת כקצינה. המסקנה המתבקשת היא כי צלקות אקנה – טיפול בהם –  אינו בבחינת בלתי אפשרי. יתרה מכך, רצוי לנסות ולטפל בהן בגיל צעיר במיוחד כדי לחזק את הדימוי העצמי.

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

שמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *