התקשרי ליעוץ היום

טיפול בכתמים בפנים

טיפול בכתמים בפנים בעור עם רגישות

 “שחורה אני ונאווה ובנות ירושלים כבנות קידר”, כך תיאר שלמה המלך בשיר השירים את אהובתו הנאה העשויה ללא חת. ואכן הנטייה שלנו היא לחשוב כי העור הכהה הוא עמיד יותר ופחות רגיש. אבל האמת היא שזה לא בהכרח נכון. עור רגיש נוטה לפתח תופעות שונות כמו כתמים או צלקות בעקבות טראומות שהוא עובר. ועור כהה יכול להיות בעל רגישות לא פחותה, ואפילו יותר, משל העור הבהיר. לכן, טיפול בכתמים בפנים בעור עם רגישות מחייב אותי כקוסמטיקאית ליתר שימת לב. יתרה מכך, במקרה שמדובר  בעור המצריך טיפול באקנה הרי שתשומת הלב שלי תהייה כפולה ומכופלת.  

נעים להכיר מפני הפסולת בעור

בעור שלנו, בשכבת האפידמריס, השכבה העליונה של עורנו, שוכנים המלנוציטים שהם התאים האחראים ליצירת הפיגמנט הקרוי בשם מלנין. הוא, אמור להגן עלינו מקרינת ה- UV המזיקה, ואף המסרטנת לעיתים. המלנין אמור להיות בכמות אחידה בכל העור. אלא אם כן חל איזה שיבוש בייצור שלו. שיבוש זה מביא לגירוי של המלנוציטים המייצרים כמות גבוהה של מלנין. המלנוציטים דואגים להעביר כמות גדולה יותר של מלנין אל התאים שבסביבתם, מה שיוצר בסופו של דבר כתם בעור. 
אבל, הפגיעה בשכבת האפידרמיס המייצרת יתר מלנין יכולה להגיע גם לשכבת הדרמיס, השכבה העמוקה יותר. אז המלנין נלכד על ידי תאים הנמצאים בדרמיס והנקראים: מקרופאגים שהם תאים בלעניים של מערכת החיסון ומתפקידם לבלוע פסולת, מזהמים, חיידקים וכל גורם שזר לגוף. תהליך הבליעה הזה מתרחש בדרמיס העליון. לאחר בליעת הפיגמנט נקראים התאים הללו מלנופאגים והם גורמים ליצירתם של כתמים עמוקים יותר, המחייבים אותנו לדאוג ביתר שאת לטיפול בכתמים בפנים. 

מה מפר את האיזון בייצור המלנין? 

ובכן יכולים להיות לכך מספר סיבות מגוונות כמו גירוי, דלקת, חשיפה לשמש, שימוש בהורמונים וכן גם דלקת בעקבות אקנה חריפה. בעור רגיש החשיפה לשמש הופכת את כל נגעי העור השונים לכתמים. ולכן, יש להימנע מחשיפה לשמש ולדאוג להגנה מקסימלאית על העור עם מסנן קרינה בדרגה גבוהה. אם מדובר בעור רגיש עם התפרצות של אקנה חריפה, הרי שהטיפול הראשוני יהיה טיפול באקנה באופן יסודי. רק לאחר שזו תיפחת יתחיל טיפול בכתמים בפנים. המטרה שלנו בדרך זו היא לדאוג לכך שלא ייווצרו פצעים חדשים, שיביאו להמשך יצירת הכתמים. 

טיפול בחומרים לעור רגיש 

טיפול בכתמים בפנים בעור רגיש מחייב אותי כקוסמטיקאית מתקדמת להיות כאמור מאוד זהירה בבחירת החומרים הפעילים שאיתם אני עובדת בקליניקה. בין החומרים שאבחר אפשר למצוא את הרטינואידים (שהם נגזרות של ויטמין A), חומצה גליקולית, חומצה אזאלית וחומצה קוג’ית, לקטית וארבוטן. לרוב מדובר בשילוב של כמה מהם. כאשר הטיפול בכתמי עור לרוב מחייב שילוב בין טיפול מקלף לטיפול מבהיר. מאחר ומדובר בעור רגיש, אשתדל שהקילופים ייעשו עם חומרים עדינים. ואת המטופלים אשתדל לצייד בחומרים מבהירים לטיפול יומיומי, שלא יגרו את עורם הרגיש. 

איך תדאגו להמשיך ולקדם טיפול בכתמים בפנים בבית?

ברור שמסנן קרינה הוא חלק בלתי נפרד מכל טיפול בכתמים בפנים. בנוסף, תצטרכו להמשיך ולמרוח את החומרים המבהירים שאמליץ עליהם. וכן, גם את החומרים המדכאים את ייצור יתר של המלנין. אבל בעיקר תצטרכו להתאזר בסבלנות, כי יש לזכור כי טיפול בכתמים בפנים אורך זמן, ואת התחלת השיפור תוכלו לראות רק לאחר חודש לפחות. ובעיקר, אם יש לכם פצעי אקנה השתדלו לא לחטט בהם, זה לא ישפר את המצב. 

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

שמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *