התקשרי ליעוץ היום

פצעי שומן לבנים בפנים

טיפול באקנה ובפצעי שומן לבנים בפנים

אקנה לא תמיד נעלמת בגיל הנעורים. לא מעט מבוגרים עדיין מתמודדים עם פצעונים והתקפי אקנה. הופעת הפצעונים נובעת ממגוון סיבות, החל מתזונה לא נכנוה ומחוסר פעילות גופנית ועד לבעיות בבריאות הנפשית, או הרגלי טיפוח ואורחות חיים.  

אם אתם סובלים מאקנה בעור הפנים אתם בטח יודעים שיש אזורים בהם הפצעונים תמיד יופיעו דווקא עליהם. ובכן, זה לא מיקרי. הפצעונים עלולים להיות ביטוי לתהליכים עמוקים ומורכבים יותר שמתרחשים בתוך גופנו ושכדאי להיות מודעים להם, מאחר והבנתם של תהליכים אלו עשויה גם לסייע בעת טיפול באקנה ומיגורם של אותם פצעי שומן לבנים בפנים.

Pimple again. Sad young girl is touching her face and looking at mirror with shock. She is standing with towel over her hair. Isolated

מהי אקנה?

מהם אותם פצעי שומן לבנים בפנים, וכיצד הם מתפתחים. ובכן, בעורנו ישנן בלוטות שומן המפרישות באופן קבוע שומן אל שטח פני העור. מטרת השומן לבצע סיכה של העור וגם להגן עליו מחיידקים וגורמים מזיקים. זקיקי השערות גדלים מתוך בלוטות השומן המפרישות שעווה מוקשית הנקראית בשם סבום. בלוטת השומן וזקיק השערה מרכיבים את הנקבוביות בעורנו. במצב בו הנקבוביות נסתמות עם סבום או תאי עור מתים. השומן נצטבר בתוך הנקבוביות ולא מופרש החוצה, וגורם לגירוי ודלקות המשגשגות בשל הימצאותו של חיידק האקנה.

בתחילה העור נראה שמנוני ביותר עם שחורים על הפנים. במצב זה המערכת ההורמונאלית גורמת לבלוטות להפריש כמויות אדירות של סבום על העור, והדבר מתבטא בהופעתם של שחורים בנקבוביות. הדלקת בשלב זה היא עדיין פנימית, ועדיין לא התפרצה בעור. בהמשך הדלקת מנצלת את חולשתה של המערכת החיסונית ומתחילה להתפשט החוצה בצורה של פצעי שומן לבנים בפנים, ובהמשך היא פורצת בפצעים אדומים. את חיידק האקנה ממגרת החומצה הסליצילית, ואילו את ההיפר פונקציה של בלוטות החלב.עוצרת החומצה האזלאית, וכמובן חומצות שומן תומכות בתהליך הריפוי, ושיקום המחסום האפידרמלי.

טיפול באקנה והתפרצות האקנה לפי אזורים בפנים

התפרצות אקנה בחלק התחתון של הפנים עלולה להצביע על בעיה הורמונלית. אקנה הורמונלי נגרם על ידי עודף של אנדרוגן, כלומר הורמון המין הגברי (הכולל טסטוסטרון). הורמונים אלה מגרים את בלוטות השומן יתר על המידה, וסותמים את הנקבוביות, בהן גדלים חיידקי האקנה. אצל נשים יכולה התפרצות כזו להתרחש כשבעה עד עשרה ימים לפני קבלת הוסת.

אזור אחר הוא אזור ה- T החלק המחבר בין המצח התחתון (קו הגבות), הגוף ואזור האף. מדובר באזור שומני יותר משאר חלקי הפנים שלרוב יש לו נטייה לפתח יותר קומודונים, כלומר ראשים שחורים. לעיתים שימוש באיפור עלול לסתום את נקבוביות העור, ולגרום להופעת נקודות אדומות. הדרך הטובה ביותר במקרה כזה היא לפנות לטיפול מקצועי. מאוד לא מומלץ להוציא את הראשים השחורים לבד, מאחר והדבר מגדיל את הסיכוי לגרימתם של צלקות וזיהומים. מומלץ לפנות לקוסמטיקאית במקרה כזה כדי שתתווה טיפול באקנה.

הופעתם של פצעי אקנה באזור המצח העליון, קשורה במערכת העיכול. כאשר גופנו מתקשה לפרק מאכלים מסויימים. מה שמחייב שינוי בהרגלי האכילה, כדי לטפל בבעיה. סיבות נוספות יכולות להיות לחץ ומחסור בשינה, וכן בעיות בכבד. במקרה כזה מומלץ להתייעץ ברופא.

אקנה באזור הלחיים יכולה לנבוע מצריכת סוכר מופרזת. לכן דיאטה המגבילה את כמות הסוכר עשויה לעזור במקרה כזה. בנוסף רצוי למנוע קירבה של הטלפון הסלולארי לפנים, לאורך היום. לא פעם המכשיר שלנו נושא עימו כמות עצומה של חיידקים, שמן, לכלוך ושאריות איפור.

הופעתה של אקנה בקצה הפנים קרוב לקו השיער, היא התפרצות אקנה הנובעת לרוב כתוצאה משימוש במוצרי טיפוח הסותמים את הנקבוביות, כמו גם מוצרי שיער המכילים שמנים וכימיקלים. כל אלו סותמים ומגרים את הנקבוביות, ולכן מומלץ לשנות את שגרת הטיפוח. בנוסף, כובעים מחממי אוזניים, צעיפים וסרטים עלולים להעביר חיידקים למקומות אלו, הבנה של עובדה זו תקל על כל טיפול באותם פצעי שומן לבנים בפנים ובאקנה באופן אותו נבחר.

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

שמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *