התקשרי ליעוץ היום

פיגמנטציה בפנים טיפול

החוויות שאנו אוספים בחיינו נכתבים על העור שלנו אחת אחרי השנייה. מי שמביט מקרוב בעור הפנים שלנו יוכל לא אחת לגלות לא רק בני כמה אנו, אלא גם כמה מההרגלים שלנו בחלוף השנים. ולא אני לא מדברת רק על קמטים, גם כתמי הפיגמנטציה יכולים לספר עלינו ואל האופן בו בילינו את חיינו. הכתמים שעל עורנו יוכלו לספר האם נהגנו לבלות שעות בשמש, האם אנו נוהגים לעשן וכדומה. לכן בארץ חמה ושימשית כמו שלנו לא פלא אם כן שאחוז ניכר מהנשים סובלות מכתמים באזור הפנים, הקרקפת, החזה, המחשוף והידיים.

בנוסף החשיפה לשמש מחד, ושינויים הורמונליים מאידך, בעיקר אלו הנובעים מנטילת גלולות הריון והריונות, יכולים להביא ליצירת פיגמנטציה בעור. גם הגנטיקה משפיעה כאן, וניתן לזהות נטייה משפחתית ליצירתם של כתמים עמוקים. סיבה נוספת יכולה להיות נטילת תרופות למחלות כרוניות, זיהום אוויר, פגמים בעור כגון פצעי בגרות, טיפולים קוסמטיים כגון הורדת שיער בשעווה. וגם תכשירים קוסמטיים הגורמים לגירוי או פגיעה בעור. כל אלו יכולים לגרום להופעתם של כתמים מסוגים שונים. וכמובן שכל זה הופך את פיגמנטציה בפנים, טיפול בה, ודרכי הטיפול לנושא שלא מעט נשים עתידות לגלות בו עניין.

אופי הכתמים – משתנה מאדם לאדם

כשנביט מקרוב בעורנו נגלה כי אופי הכתמים משתנה, הם יכולים להיות נקודתיים או מופשטים. כמו-כן משתנה עומקם של הכתמים מאדם לאדם, ומאזור לאזור בגוף. באופן מפתיע נגלה כי ככל שהפיגמנט שטחי יותר, יהיה הכתם שיופיע כהה יותר, ובולט יותר לעין. אך עדיין יהיה קל יותר להסירו. כתמים בהירים, לעומת זאת, בעלי גוון חום בהיר או כאלו שיופיעו בגוונים עמומים מעידים על כך שהפיגמנט נמצא בשכבות העמוקות יותר של העור. אותם כתמים הם כתמים עקשניים ביותר שקשה להסירם במהירות.

עובדה נוספת חשובה לא פחות היא שמאוד חשוב כי בכתמי פיגמנטציה בפנים, טיפול יחל באופן מיידי עוד כשהם קטנים. כך ניתן להסירם באמצעות טיפולי פנים הכוללים תכשירים מבהירים המכילים רטינול או חומצות אלפא הידרוקסיות. אך ככל שהכתמים יהפכו לרחבים יותר וותיקים יותר, תהיה ההתערבות הנדרשת כדי להסירם משמעותית יותר.

תכונה נוספת של הכתמים היא נטייתם לחזור לאותו מקום בדיוק, או בסמוך לו. ולכן חשוב להקפיד על מריחת קרם הגנה לאחר כל טיפול. הזמן האידאלי לביצוע הטיפול הוא אם כן בחורף. כך נמנע מצב בו העור לא ייחשף לאור שמש חזק מדי, בדיוק בתקופה בה הוא רגוע ופגיע יותר.

טיפולי פנים קונבנציונאליים

פילינג הוא טיפול המתבצע באמצעות חומרים כימיים הגורמים להסרה של תאי העור, ובכלל זה גם להסרת כתמים. במשך שנים רבות הוא היה הטיפול המוצע לשם הסרת פיגמנטציה. אבל כעת נכנסו טיפולים חדשים יותר, ביניהם הטיפול באמצעות גלי רדיו.

פיגמנטציה בפנים – טיפול בגלי רדיו

ואכן לעומת הטיפול הזה, הסרת הכתמים באמצעות גלי רדיו נחשבת לטיפול חדיש עם אחוזי הצלחה גבוהים יותר. באמצעות הטכנולוגיה של אנרגיית גלי הרדיו העושה שימוש בזרם חשמלי מתחלף בעל תדירות גבוהה, המועבר לתוך הרקמות. אנו מצליחים לחדור אל תוך שכבות העור העמוקות. אנרגיית החום מפרקת את המלנין לחלקיקים קטנים ומעודדת חילוף חומרים חדש של העור.

הטיפול בפיגמנטציה באמצעות מכשיר לגלי רדיו מתאים לטיפול בעור הפנים, בגב כף היד, בידיים, ברגליים וגם באזור המחשוף והצוואר.

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

שמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *