התקשרי ליעוץ היום

הסרת שיער הרבה מעבר לפעולת טיפוח יופי


הסרת שיער
 זה הרבה מעבר  לפעולת טיפוח יופי. ניתן לראות בהתפתחות של אומנות הסרת השיער מדד לשינוים ותמורת תרבותיים. שכן, ככל שהחברה האנושית בכלל והמערבית בפרט הלכה והתפתחה, כך יותר ויותר חלקים מהגוף נחשפו. תחילה הגברים ובעקבותיהם הנשים, עם השנים החלו ללבוש בגדים יותר חושפניים שסמלו את השחרור מכבלי הדת השמרנים ואת המעבר אל תפיסת עולם ליברלית ומשוחררת יותר. כך שניתן לראות בבירור שככל שיותר “שטח” עור נחשף, כך עלה הצורך בטיפוח אותם שטחים משוחררים, בין השאר באמצעות הסרת השערות.

עד לשלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת, הסרת שיער הייתה בעיקר עיסוק נשי מובהק. יתרה מכך, ההסרה עצמה נעשתה בשיטות שכיום נחשבות כמעט פרימיטיביות. החל בהסרה באמצעות מריטה, דרך גילוח ועד לשיטה המפורסמת מכול, השעווה. נשים רבות היו נוהגות “לטפח” את אותן פיסות עור באופן עצמאי ומיעוטן היו נוהגות ללכת לקוסמטיקאית. אבל כל התופעה או ההליך היה נעשה בצורה שקטה, הרחק מעיני הכלל. כלומר, הייתה מעין מוסכמה חברתית שההסרה של השיער היא פעולה שיש לעשות בסתר ובטח שלא לדבר ולנהל על כך דיונים ציבוריים.

המהפכה השעירה

לשמחתי ובעיקר לרווחתכן, כיום כבר חלו התפתחויות רבות הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה החברתית. ברמה הטכנולוגית כבר יש אמצעים של הסרת שיער מתקדמים שגם אינם כואבים, גם הרבה יותר יעילים ובעיקר הרבה יותר נגישים. יש אפילו טכניקות מתקדמות שמאפשרות להסיר שיער במקומות לא רצויים לצמיתות. בכך, אנו מרוויחות ומרוויחים פעמיים. גם לא סובלות את הכאבים, גם נפתרות מהצורך לעקוב ולחזור על אותה פעולה מעיקה שוב ושוב וכתוצאה מכך ניתן לחסוך עלויות רבות בהיבט הכספי. למותר לציין שאת הכסף שנחסוך על אותן הסרות חוזרות ונשנות ניתן לנתב ולתעל לכיוונים מגוונים יותר של טיפוח ופינוק לגוף ולנשמה. לצד הטיפול בשיער יש כיום מגוון טיפולים משלימים כגון פילינג, הסרת כתמים וטיפולי אנטי אייג’ינג שתורמים את חלקם לטיפוח המראה החיצוני לצד ההרגשה הפנימית.

מבין שלל הטכנולוגיות שקיימות כיום בתחום של השיער, ניתן למנות 2 עיקריות שבולטות ביעילותן מעל לכל השאר. שיטה ראשונה הנה כמובן הסרת שיער בלייזר. השיטה השנייה נקראת הסרת שיער IPL. באמצעות הסרת שיער בלייזר נעשה שימוש בקרן לייזר ובשיטה השנייה מתבססים על אותו עיקרון רק בטכנולוגיה מהבוססת על פולסים של אור.    בשתי השיטות ניתן כאמור להגיע למצב של הסרה לצמיתות ומכאן חשיבותן ובעיקר הביקוש הגובר הולך לו הן זוכות. אמנם בשני המקרים יש לגשת למכוני טיפוח יופי על מנת ליהנות מהפלא, אבל היות ומדובר בהסרה לצמיתות, הרי שההשקעה מחזירה את עצמה ולכן כדאית בהחלט. בנוסף, מכון יופי מאפשרלנו להעניק לגוף עוד קצת אהבה ופינוקים עבור השירות המסור שהוא מעניק לנו יומיום. בניגוד למקרה המוכר שבו אנו הולכות לסופר לקנות סוכר ומתפתות לקנות עוד מוצרים שרובם מיותרים, פה מדובר על מקרה אחר לחלוטין.

כל שירות שאותו נרכוש באותו מכון יופי תורם בצורה כלשהי לטיפוח ולהעצמה האישית שלנו. תנסו להיזכר ולדמיין את תחושת התרוממות הרוח שמלווה אתכן לאחר שיצאתן ממעצב השיער, עת אתן גם חשות וגם נראות במיטבכן. לאחר הביקור במכון לטיפוח הגוף שהענק לכם סדרת טיפולים, הגוף מרגיש שאוהבים ודואגים לו ויש לו את הדרכים להחזיר לנו טובה, בדרכו שלו. במילים אחרות, הגוף זוכר את היחס, ההשקעה ומקום שאנו מעניקים לו ויודע להשיב באמצעות סיוע בצורה של הענקת תחושת אנרגטיות וחיוניות. חשוב גם לזכור כי בין אם נרצה בכך ובין אם לא, הגוף מזדקן. ככל שנקדים לעבור  טיפולי אנטי אייגי’נג לצד הסרת השיער, כך נקל על עצמנו את המלאכה. כלומר, ככל שהעור נמצא במצב ירוד יותר, כך מלאכת השיקום שלו מורכבת יותר.

גם לגברים יש פן נשי

אבל המהפכה לא מסתיימת רק בשיפור האמצעים הטכנולוגיים, אלא גם בכל התפיסה לגבי ההסרה. כיום גם הגברים החלו לגלות את פלאי ההסרה. כיום, לאחר שהסתיים השלב של מעבר מכיסוי מכף רגל ועד ראש לטובת ביגוד חושפני ומשוחרר, החל שלב נוסף באבולוציה של טיפוח המראה. אמנם בכל מה שקשור לשחרור קוד הלבוש היו אלה הנשים שהלכו בעקבות הגברים, אבל כיום אלו הגברים שהולכים בעקבות הנשים. במהלך השנים האחרונות יש מגמה ברורה של גברים שמבצעים הסרת שיער, אם באזור החזה ואם בשאר חלקי הגוף כגון גב, רגליים ואפילו באזור המפשעה בקרב אלו היותר ליברלים. מכון יופי זה כבר מזמן לא נחלת הנשים בלבד.

בזכות האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט שהפכו לחלק אינטגרלי מחיינו , לא רק שיש כיום יותר מודעות להסרה, אלא שאפילו מתנהלים על כך דיונים בפורומים מרכזיים. כלומר, בתוך פחות ממאה שנה הסרת השיער הפכה מתחום ששמור לנשים בלבד ונעשה בחדרי חדרים, הרי שכיום אנחנו מדברים ודנים עליו בצורה הכי גלויה והכי שקופה שרק ניתן לתאר.

לפני סיום, חשוב רק לציין שכמו בכל תחום, גם פה הביקוש הגדל הביא לתופעת המעכרים הבלתי נמנעת. כמו פטריות אחרי הגשם צצים להם מכוני קוסמטיקה שמתיימרים להיות מקצועיים אבל בפועל הם חסרים את הידע ובעיקר את הניסיון הנדרשים. הטיפול הקוסמטי הינו אישי ודורש מן המטפל את היכולת לאבחן את צרכי ומאפייני המטופלים. בעיקר דברים אמורים לגבי זיהוי תווי עור, מאפייני שיער, רגישויות לתכשירים מסוימים ועוד. מומלץ מאוד לא לבדוק רק את מרכיב עלות השירות אלא לשקול גם את עניין הוותק, ההמלצות ואפילו לנסות ליצור קשר בלתי אמצעי עם לקוחות קיימות בכדי להתרשם מקרוב אחר המוניטין של אותה קוסמטיקאית מוסמכת שבידיה אנו עתידים להפקיד את מראה עור הפנים. בסופו של דבר מדובר בגופכן שעבורו כזכור, אן לנו חלופות למקרה של תקלה בהשגת התוצאות המצופות.

אשמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
מומחית בטיפולי אקנה ואנטי אייג’ינג.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *