התקשרי ליעוץ היום

נקבוביות פתוחות בפנים

נקבוביות פתוחות בפנים

“כמה כיף זה עור חלק, כזה שאין בו פצעים, חטטים, נקבוביות פתוחות בפנים. בקיצור עור כמו של תינוק”, כך רטנה באוזני אחת מהלקוחות שלי. האמת שהבנתי אותה. לרובנו העור, החל למין גיל ההתבגרות, מתחיל לפתח “נגעים” שונים. יש כאלו שחווים אקנה חריפה המתבטאת גם בצלקות וחטטים. ואילו לאחרים מתחילות להופיע נקבוביות. ולסיום סיומת מופיעים להם הקמטים וכתמי הפיגמנטציה השונים. אבל אני רוצה לדבר כאן על אחד הנגעים הללו שמטריד את מי שכבר עבר את גיל ההתבגרות, אך עדיין מרגיש שעורו אינו חלק במיוחד, הנקבוביות.

Young Model Woman with Skin Problem. Female Face Divided into two Parts one Healthy and one Unhealthy. Facial Treatment, Medicine and Cosmetology Concept

כמה זה הרבה?

אם נשאל אדם מן הישוב כמה נקבוביות יש בעורנו, סביר להניח כי נקבל את התשובה: “המון”. אז זהו שבעורנו כ- 300,000 נקבוביות קטנות והן מכסות את כל שטחו. נכון מרביתן מרוכזות בפנים. מהן הנקבוביות? למעשה מדובר בפתחים זעירים בעור המתפקדים כצינוריות הפרשה. כל נקבובית היא פתח לבלוטת חלב ולבלוטת זיעה, יחד מופרשים דרכן החוצה החלב, שהוא השומן, והזיעה. הפרשת הזיעה מסייעת לכליות להפריש חומרים פעילים ודואגת לצנן את פנים הגוף, ולווסת את חומו. כמו כן, מכל נקבובית יוצא זקיק שערה.

 אצל תינוקות העור נראה אחיד וחלק מפני שהנקבוביות עדיין לא פעילות, ולכן הן בלתי נראות. בגיל ההתבגרות השינויים ההורמונליים והעלייה ברמת ההורמונים האנדרוגנים, כלומר ההורמונים הזכריים, אצל שני המינים, משפיעים על בלוטות החלב, הסבום, שנמצאות בעומק העור, וגורמים להם לייצר יותר סבום. החלב שמתפזר על פני העור עובר תהליך פירוק ותוצרי הלוואי שלו יכולים להוות קרקע מזון מצויינת לשגשוג של מושבות חיידקים ופטריות, כפי שקורה אצל הסובלים מפצעי בגרות. שם חיידק האקנה מוצא לו מקום ומתחיל תהליך דלקתי. בנוסף, נקבובית יכולה להיחסם בשל גודש של חלב או בגלל פיח, אבק ושאריות איפור. נקבובית סתומה אינה יכולה לתפקד ולשחרר את החלב החוצה, במצב כזה נגרמת דלקת, הבאה לידי ביטוי באדמומית או בפצע מוגלתי.

הסיבה העיקרית לכך שככל שאנו מתבגרים נקבוביות פתוחות בפנים הופכות מובחנות יותר, נעוצה בתהליך הירידה ההורמונלי שחל לאחר גיל 23 לערך. אז העור מאבד מהאלסטיות שלו ונעשה רפוי, פחות מתוח ומוצק, ומאותו שלב הנקבוביות הופכות ברורות יותר.

מהו הטיפול המומלץ עבור נקבוביות פתוחות בפנים

ישנם מספר אמצעי טיפול. יש מי שפונה אל הטיפול “הטבעי”, או אם תרצו “תרופות סבתא”. אני אישית לא ניסיתי אבל שמעתי שמסכה של חלבון ביצה מסייעת לנקבוביות להתכווץ תוך מתיחת והידוק העור ואף יכולה לעזור בהוצאת השומן המיותר מהעור.גם מסיכה העשויה ממיץ מלפפונים וקמח תירס אמורה להרגיע את הנקבוביות ולשפר את מרקם העור, או יוגורט שנמרח למשך עשרים דקות ונשטף במים חמים.

ישנם האמצעים הקוסמטיים, כאן הרטינול, והחומצות האלפא הידרוקסיות הם בין המרכיבים המסייעים לצמצם את הנקבוביות הפעורות. והן מיועדות לקלף ולחדש את מרקם העור,ולשפר את מראן של נקבוביות פתוחות בפנים. החומצות גם שומרות על חילוף חומרים תקין בעור, על מראה חיוני ומטופח ולחות תקינה. ריכוז החומצות הזה אבל מחייב שימוש בשעות הערב בלבד. בשעות היום בתקופת השימוש, יש להישמר מחשיפה ממושכת לשמש ולהשתמש במסנן קרינה.

וישנם גם אמצעים טכנולוגיים כמו מכשיר ה- Cynergy. הפועל על חימום מבוקר של השכבות העמוקות של רקמת העור, ובכך  דואג לייצר סיבים חדשים של קולגן ואלסטין. באמצעות ידית  ה-Fractional , הדואגת להעביר זרם חשמלי מדוייק היוצר פציעה קטנה ומבוקרת המביאה בסופו של דבר לחידוש סיבי הקולגן והאלסטין, והמביא לכווץ אותן  נקבוביות פתוחות בפנים.

אמצעי טכנולוגי נוסף הוא במכשיר המזוטיקס של חברת נובוקסל, המעביר חום לעור באמצעות טיפ תרמי שאינו מתכלה. המטרה היא לגרום לשכבת האפידרמיס להתחדש ולייצר קולוגן חדש, וכן לסייע בכיווצן של הנקבוביות.

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

אשמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *