התקשרי ליעוץ היום

ניקוי עור הפנים

ניקוי עור הפנים – למה זה חשוב?

מטופלים רבים פונים אלי ושואלים אותי למה זה חשוב ל”נקות” את עור הפנים. אחדים מהם מציינים שהם משתמשים בסבון ומים לשטיפת הפנים, אחדים מדברים על קרמים שונים להסרת איפור או ליכלוך, וישנם גם כאלו המציינים כי בשבילם הניקוי הטוב ביותר הוא באמצעות פילינג עמוק. ובכן, כדי לתת תשובה מדוע ולמה ניקוי עור הפנים הוא גורם בסיסי בטיפול וטיפוח פנינו, אולי כדאי קודם לדבר על מבנה העור.

עורנו בנוי כך שיש בו נקבוביות, פתחים זעירים המשמשים כצינוריות הפרשה. כל נקבובית היא פתח לבלוטת חלב ולבלוטת זיעה. הפרשת הזיעה דואגת לצנן את הגוף ולסלק חומרים פעילים מגופנו. בעור שלנו יש כ- 300,000 נקבוביות שרובן נמצאות בפנים. לתינוקות הנקבוביות אינן פעילות, ולכן עורם נראה חלק. החלב הוא שומן עורי המופרש לעורנו על מנת להגן עליו מהסביבה החיצונית. בעצם הפרשתו, הוא מגן עלינו מפני חדירתם של חיידקים וזיהומים סביבתיים. אז לכאורה, הכל טוב, שהרי העור שלנו מגן על עצמו. האומנם?

מדוע חשוב בכל זאת לדאוג לניקוי עור הפנים?

תאי העור שלנו מתחדשים פעמיים ביום, בבוקר ואחר הצהריים. התאים המתים שנותרים על עורנו אינם משווים לו מראה רענן. בנוסף, כאשר הבלוטות מפרישות יותר מדי חלב הנקבוביות נפערות יותר, ומדובר בפעולה בלתי הפיכה, כי אין שם שריר שיכווץ אותן בחזרה. גודש החלב עלול לחסום את הנקבוביות ולהתקע בתוכן יחד עם פיח ושאריות איפור. בסופו של דבר, נקבובית סתומה יכולה להביא ליצירת דלקת. סיבה נוספת היא, שבגיל מבוגר חלה ירידה בהורמונים (מגיל 23 לערך) מה שגורם לעור לאבד מהאלסטיות שלו ולהפוך לרפוי יותר. דילדול בכמות המים בעור הופכת את רקמת החיבור שלו לדקה יותר, והדופן של בלוטת השומן מתקשה והופכת מפותלת כך שניקוז החלב הופך קשה יותר. התוצאה המתקבלת היא מעין גבשושית עורית שקשה להסיר.

במה כדאי להשתמש לניקוי עור הפנים?

בשוק קיימים מוצרים שונים ורבים, אולם המומלצים ביותר הם אלו שמותאמים באופן אישי על ידי קוסמטיקאית מקצועית הבוחנת מקרוב את עור המטופל. הרטינול הוא אחד החומרים הפעילים המתאימים לניקוי יומיומי, ולרוב הוא מומלץ לשימוש בשעות הערב. השימוש ברטינול גורם לקילוף וחידוש העור, למיצוק ולעלייה ברמת הלחות, יחד עם צמצום הנקבוביות. במקרים רבים ייעשה שילוב שלו עם חומצות אלפא הידרוקסי, המסייעות גם הן לחידוש העור. השילוב העוצמתי בין שני רכיבים אלו יוצר אפקט של הצערת העור.

לניקוי עמוק יותר של עור הפנים מומלץ להשתמש בפילינג. מטרתו של זה היא לשייף ולהחליק את מרקם העור. באמצעות השיוף של הפילינג העמוק פוחת מספר תאי העור המתים שעדיין לא נשרו סופית, ואשר המצאותם יוצרת מראה מחוספס לעור. כאשר מדובר בפילינג עמוק יש שני סוגים מובילים, פילינג הגרגרים ופליניג קריסטלי . שניהם טובים ומשיגים תוצאה טובה, אולם לרוב ישנה עדיפות לפילינג הקריסטלי בשל יעילותו הרבה יותר. אז בפעם הבאה שאתם מביטים בפניכם במראה תחשבו על זה, האם העור שלכם באמת נקי? ואם התשובה אינה חיובית אשמח לעזור ולסייע.

אשמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
מומחית בטיפולי אקנה ואנטי אייג’ינג.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *