התקשרי ליעוץ היום

מזותרפיה ללא מחטים

מזותרפיה ללא מחטים – שיטת טיפול מומלצת ביותר

מטופלת שהגיעה אלי לאחרונה שאלה אותי מהי מזותרפיה ואיך עובדת מזותרפיה ללא מחטים, והאם היא יכולה להועיל לה. האמת שחשתי כי השאלה שלה היתה ממש במקום. לא פעם משתמשים במושגים שונים ממש מבלי לדעת מה משמעותם. אז תנו לי לספר לכם קצת על מזותרפיה.

מדלקת באוזן לקוסמטיקה

לקראת אמצע המאה הקודמת לערך גילה רופא צרפתי בשם מישל פיסטור את המזותרפיה זה קרה אחרי שניסה לטפל בחולה שלו שסבל מדלקת באוזן. פיסטור דאג לפתח שיטה מיוחדת של מיקרו הזרקות. כאשר כל הזרקה כללה ויטמינים וחומצות רבות שהיו אמורות לרפא את הדלקת. בתום הטיפול המוצלח גילה הרופא הצרפתי להפתעתו כי לא רק שהדלקת נרפאה, אלא שגם הקמטים סביב האוזן נרפאו.

ואכן מזותרפיה היא טיפול הכולל מחטים קטנות דקות הנשלפות באמצעות מכשיר מיוחד, רולר, או כשזה נעשה על ידי רופא עם אקדח השולף את מחטיו אל אזור מסויים בו אנו מעוניינים לטפל. הדקירות הן שגורמות להרס מבוקר של החלק החיצוני בעור, ומעודדות את ייצורם של תאי עור חדשים ובריאים יותר. פעולה הדקירה מעוררת את ייצור הקולגן האחראי על מוצקות העור, ואם מרחנו מרכיבים קוסמטיים שונים על המקום בטרם הדקירה הרי שהמחטים ידחפו אותם מטה לשכבות העור התחתונות.  

כך ניתן להבריא לא מעט נגעים בעור כגון צלקות, חטטים, נקבוביות פעורות, קמטים ושאר סימני הגיל, אך היא אינה מיועדת לשם טיפול באקנה.  

מזותרפיה ללא מחטים

המחטים הם עיקר השיטה, אז כיצד נוכל להשיג אפקט דומה לזה של המזותרפיה מבלי להשתמש במחטים ומבלי להכאיב למטופלים? טיפולי מזותרפיה ללא מחטים וללא דיקור באים להשיג את אותה מטרה, אך בדרכים המעודדות חדירת המרכיבים הפעילים על ידי הפעלת זרם חשמלי מתון המניע את המרכיבים אל בין תאי העור. השיטה מנצלת את הדחייה והמשיכה הטבעית הנוצרת בין מטענים חיוביים ושליליים כאשר מופעל זרם חשמלי על העור, ואשר הודף את המרכיבים למעמקי העור.

ישנן מספר שיטות המטפלות באופן הזה. ביניהן ניתן למנות את היוניפורסיס, זוהי טכניקה לטעינת המולקולות. הטכניקה הזו מאפשרת החדרה באופן בלתי פולשני של המרכיבים. היא מפחיתה מקרים של כוויות אך גם מפחיתה את כמות המרכיבים הפעילים שהיא יכולה לשאת כשהיא חודרת את שכבות העור.

שיטה אחרת היא האפורקס ואקטידרם, שיטה זו משמשת להשבחת לחות לעור ועוד. היא עושה שימוש בפולסים של חשמל בתדירות נמוכה כדי להחדיר מרכיבים פעילים לתוך העור.

איזופרסיס היא שיטה של שיגור פולסים של זרם חשמלי בתדירות נמוכה כשעוצמתו של זה נתונה לוויסות על ידי המפעיל. הזרם החשמלי מעביר גל הגורם ליוניזציה של המולקולות במרכיבים הפעילים במהלך הטיפול. הטיפול יוצר תעלות קטנות בעור אשר בו נעים המרכיבים הפעילים כלפי מטה. המרכיבים כוללים מולקולות מומסות במים החודרות את מחסום השומן הטבעי של העור.

אבלציה תרמו מכאני

לכל השיטות הללו אני רוצה להציג בפניכם שיטה חדשה המבוססת על אבלציה תרמו מכאני או TMA המיושמת במכשיר המזוטיקס של חברת נובוקסל. זו האחרונה פיתחה טכנולוגיה נטולת קרינת גלי רדיו ולייזר, המצליחה להעביר חום לעור באמצעות טיפ תרמי שאינו מתכלה. הטיפ מורכב מגיאומטריה של מיקרו פירמידות המאפשרות לו להעביר אנרגיית חום באמצעות מגע מהיר עם השכבה העליונה של העור, תוך תנועה אנכית. כך לא נגרם כל כאב למטופל. ולכן אין צורך במשחת אלחוש או בקירור העור. הטיפ שנוגע בעור מעביר חום ויוצר אידוי נקודתי נקי של האזור שאינו מתפחם. בכל פולס מייצר המכשיר במגע עם העור אפקט אחיד של 81 נקבים זעירים, אלו הופכים לגלד דמוי רשת לאחר הטיפול, אשר מתחתיו מתחילה שכבת האפידרמיס להתחדש ולייצר קולוגן חדש. תהליך ההתחדשות יכול להמשך מספר שבועות עד כמה חודשים ובמהלכו מתרפא העור מנגעיו.

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

אשמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *