התקשרי ליעוץ היום

כמה עולה טיפול פנים ומהו הקשר שבין קוסמטיקה לרפואה

כמה עולה טיפול פנים ומהו הקשר שבין קוסמטיקה לרפואה

מה הקשר שבין קומסטיקה לרפואה אתם שואלים. ובכן יש הרבה מאוד קשר, קחו לדוגמה את המזותרפיה. כמו לא מעט טיפולים שהיום הם נחלת הקוסמטיקה גם המזותרפיה, התחילה למעשה מתחום הרפואה. אולם בתחום הרפואה השיטה שמשה להזרקות תת עוריות של כמויות מזעריות מחומר או תרופה. ההזרקות בוצעו באמצעות מחטים דקות ובמינונים מדוללים אל תת העור של איזור מסויים. ואולם כאשר אנו מתייחסים למזותרפיה בתחום הקוסמטיקה הרי שמדובר בהחדרתם של חומרים פעילים אל השכבות הפנימיות של עור הפנים, כשהמטרה להזין את העור ולהעלים את סימני הגיל. אבל כמו שלרוב קור, עם הנסיון, מגיעה ההבנה כי לא החדרת החומרים לבדה היא שמשפיעה כאן אלא עצם דקירת המחטים. אז כמה עולה טיפול פנים במקרה הזה? דבר אחד ברור, הוא עולה לנו בהרבה מאוד כאב.

Skin.

דקירת המחטים והשפעתה על העור

טיפול במזותרפיה מבוסס אם כן על פציעה מבוקרת של העור, הכוללת דקירה מרובה, בצפיפות רבה, באמצעות המחטים. באופן מפתיע העור שלנו יודע להתחדש דווקא כשהוא נפגע ולכן הפציעה של העור מעוררת תהליכי בנייה, שיקום וריפוי המביאים ליצירתה של רקמה חדשה ובריאה יותר. לכן טיפול פנים הכולל מזותרפיה ישמש על מנת לעדן צלקות וחטטים, שיפור בקמטוטים ובנקבוביות פעורות ושיפור סימני מתיחה. ישנם גם מקרים בהם הוא משמש לעידוד צמיחת שיער.

במזותרפיה מתגלה הקשר שבין רפואה לקוסמטיקה אך גם ההבדל. ישנם רופאים המבצעים טיפולי מזותרפיה. כאן השימוש במחטים הוא עמוק יותר, מסיבות מובנות. לעומת זאת, קומסטיקאית תבצע טיפול מזותרפיה עדין יותר שיחדור לשכבה פחות עמוקה בעור. לכן התשובה במקרה הזה של כמה עולה טיפול פנים היא שהכאב יהיה פחות יותר כאשר מדובר בטיפול קוסמטי, אך לא בהכרח פחות יעיל. קומסטיקאית גם תשלב חומרים כמו רטינואידים וחומצות הידרוקסיות שיעודדו את חידוש הקולגן והאלסטין, בנוסף לויטמינים.

עדיין מדובר בתהליך החלמה של העור. אומנם האדמומיות חולפת עד שלושה ימים מתום הטיפול לערך. אבל התגובה משתנה ממטופל למטופל והיא תלויה בגורמים רבים כגון גיל, סומק טבעי של העור, עומק הצלקת, במידה וטיפלנו בצלקות, וכמובן מאפיינים גנטיים של המטופל וגורמים נוספים. בימים שלאחר הטיפול מומלץ מאוד להימנע מחשיפה ממושכת לשמש, משחייה בבריכה או מריחת חומר כלשהו, מלבד זה שקיבלתם מהקוסמטיקאית, העלולים לגרות את העור. יתרה מכך, גם לאחר שיקום העור יש להימנע מחשיפה יזומה לשמש ולהשתמש במקדם הגנה גבוה, במיוחד אם אתם בעלי עור כהה.

כמה עולה טיפול פנים במזותרפיה ללא מחטים

עדיין בעיני עצם המחשבה שמישהו ידקור אותי בעור הפנים שלי לעיתים עד זוב דם, קצת מצמררת אותי. אז נכון שלא פעם שמענו את האימרה שכדי להיות יפים צריך לסבול, אבל זה לא תמיד מחוייב המציאות.

יש גם דרכים אחרות. לדוגמה מכשיר המזוטיקס של חברת נובוקסל המבוסס על טכנולוגיה של אבלציה תרמו-מכאני או  TMA. מה זא אומר? שהטכנולוגיה הזו הינה נטולת קרינת גלי רדיו ולייזר והיא מצליחה להעביר חום לעור באמצעות טיפ תרמי שאינו מתכלה, בעל גיאומטריה של מיקרו פירמידות המעבירה אנרגיית חום באמצעותו של מגע מהיר עם השכבה העליונה של העור. המגע המהיר מאוד לא גורם כל כאב למטופל. אולם הטיפ שנוגע בעור מעביר חום ויוצר אידוי נקודתי נקי של האזור שאינו מתפחם. בכל פולס מייצר המכשיר במגע עם העור אפקט אחיד של 81 נקבים זעירים, ההופכים לגלד דמוי רשת לאחר מספר שעות מהטיפול, מתחתיו מתחילה שכבת האפידרמיס להתחדש ולייצר קולוגן חדש. תהליך ההתחדשות יכול להמשך מספר שבועות עד כמה חודשים. כלומר השיפור בעור ילך ויתעצם ככל שיעבור זמן מה מאז הטיפול. אם כן מסתבר שאפשר גם ובמקרה כזה התשובה לשאלה: כמה עולה טיפול פנים היא – אפס כאב.  

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

אשמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *