התקשרי ליעוץ היום

העלמת קמטים מתחת לעיניים

העלמת קמטים מתחת לעיניים – איך לשמור על מראה צעיר יותר

קמטים מוגדרים מבחינה רפואית כקפלים בעור ולרוב הם מופיעים כתוצאה מתהליך הזדקנות טבעי. הסיבה לכך היא שעם השנים העור מפסיק להיות מתוח, סיבי הקולגן והסיבים האלסטיים בדרמיס נפגעים וההשפעות המצטברות של כוח המשיכה ותנועות שרירי הפנים מתחילות לתת בנו סימנים. ובכל זאת העור באזור העיניים הוא בעל מאפיינים מיוחדים ההופכים אותו לזה בו פגעי הגיל ניכרים בראש ובראשונה. מהם אותם מאפיינים, איך ניתן לנסות ולצמצם נזקים ומהי הדרך בה אפשר לנקוט לשם העלמת קמטים מתחת לעיניים? הנה כמה עצות ומידע בשבילכם.

woman checking wrinkles around the eyes, close up

העור הכי דק והכי רגיש בגופנו

 העור שבאזור העיניים הוא אם כן העור הכי מועד לפרענות בשל פגעי הגיל. ישנן מספר סיבות לכך. אחת מהן היא כי אין בו שום בלוטת חלב, מה שהופך אותו למועד ליובש. בנוסף הוא דק בהרבה ורגיש יותר מהעור בשאר הפנים. כמו-כן יש בו רשת צפופה של נימי דם, ושכבה דקה ביותר ומינימאלית של שומן תת עורי, וזוהי הסיבה העיקרית לכך שהוא גם נוטה לנפיחויות.

התנועתיות הרבה של עיניינו, המצמוץ, והבעות הפנים שלנו מביאים לכך שאותן תנועות חוזרות של השרירים מחד וירידה טבעית בכמות השומן וגמישות העור, עלולים לגרום להופעתם של קמטים הנחרצים בעור. אם נסתכל בפנים של בני ה-25 וה-35 נבחין שההבדל העיקרי הוא בדרך כל באזור העיניים. כאשר אצל בני ה-35 יופיעו קמטוטים דקים ושקיות מתחת לעיניים. לכמה מהם אף יהיו קמטוטי צחוק בזויות החיצוניות של העיניים. לכן אם מעוניינים להראות צעירים לאורך זמן מומלץ, בנוסף לשגרת הטיפוח, להתמודד עם נטיית העור באזור העיניים להזדקן מהר יות משאר אזורי הפנים. לא בטוח שכל מה שנעשה במקרה כזה אכן יביא למצב של העלמת קמטים מתחת לעיניים, אולם קרוב לוודאי שהוא יגרום להשהיית הופעתם בכמה שנים.

העלמת קמטים מתחת לעיניים לזמן מסויים

על מנת לצמצם נזקים ולמנוע את הופעתם של קמטים של מתחת לעיניים בגיל יחסית צעיר, מומלץ להגן על עור העיניים מחשיפה לקרני השמש. לכן כדאי להצטייד במשקפי שמש בעלי יכולת סינון קרני השמש והדואגות להגן על האזור סביב העיניים. בחשיפה מומשכת לשמש מומלץ להשתמש אף בכובע שיצל על רוב הפנים. הימנעות מחשיפה לשמש לא צריכה להיות נחלתנו רק בימי הקיץ אלא גם בחורף, מאחר ואז קרינת השמש אומנם פחות מורגשת, אבל בהחלט קיימת. צריך לזכור כי קרינת השמש חודרת גם מבעד לחלונות המכונית והמשרד.

דרך אחרת היא להימנע מגירוי העור סביב העיניים. מאחר וגירוי העור ודלקת, שלרוב מתרחשת לאחר מכן, תורמים מאוד להזדקנות העור על ידי יצירת כמויות גדולות של רדיקלים חופשיים, וכן על ידי תהליכי הרס נוספים האופיינים למצב הדלקת. העור סביב העיניים מועד לגירוי אם כן.

אבל מה עושים אם בכל זאת עברנו את הגיל, ופגעי הזמן החלו כן להופיע על פנינו. כיצד אפשר לדאוג שהקמטים יטושטשו או יתמעטו, ובמקרים מסויימים אפילו נביא למצב של העלמת קמטים מתחת לעיניים.

רתימת הטכנולוגיה לטיפול בקמטים

טיפול חדשני שנחשפתי אליו לאחרונה הוא טיפול במזוטיקס, מכשיר האבלציה תרמו מכאנית או TMA. כשאנו מדברים על אבלציה תרמו-מכאנית הכוונה היא לטכנולוגיה חדשה להצערת העור. בטיפול הזה אנו דואגים לחימום העור על ידי המכשיר. כאן נוצר גלד עדין דמוי רשת שבולט במשך השעות הראשונות שלאחר הטיפול ועד כמה ימים לאחריו. מתחת לגלד הזה מתחדש האפידרמיס, ובהמשך מתרחש תהליך ממושך יותר בדרמיס לאורך מספר שבועות ואפילו חודשים, שבמהלכו נוצר קולגן חדש. ניתן אם כן לטפל באמצעות מכשיר זה קרוב לעין וגם  לעפעף עצמו, מעל גלגל העין, כדי לבצע מתיחה והידוק העור סביב העיניים, ולגרום למראה צעיר יותר.

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

אשמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *