התקשרי ליעוץ היום

הסרת כתמים בפנים

הסרת כתמים בפנים לאחר טיפול באקנה

אחת הלקוחות הצעירות שלי התלוננה בפני שלמרות שהאקנה חלף עבר, הרי שנותרו בפניה סימנים אדומים שהיא כינתה אותם “כתמים”. הסברתי לה שאין מדובר ב”כתמים”, וכי הסימנים האדומים הללו הם שרידי דלקת, ולא כתמי עור שיוותרו על עורה לנצח כמו שהיא חשבה. אז איך נוצרים כתמי עור, וכיצד נבדיל בין כתמי עור לכתם שלאחר טיפול באקנה, ומה ניתן לעשות כדי לבצע הסרת כתמים בפנים במקרה כזה.

אקנה כאחת הסיבות ליצירת כתמים בפנים – לא אצל כל אחת

למה טענתי כי אין מדובר בכתם עור בפני הלקוחה שלי? ובכן, בגופנו מצוי מנגנון מאוד מתוחכם שבעצם נועד להגן על עורנו מפני קרני השמש האולטרה סגולות. זהו מנגנון ייצור המלנין. התאים המלנוציטים בגוף שלנו מתוארים כתאים בעלי זרועות ארוכות, העשויות להגיע עד לתאי האפידרמיס, שבניהן נדחסים גרגרים זעירים המכילים את הפיגמנט שמטרתו להגן על עורנו מפני קרני השמש באמצעות ייצור המלנין. על ייצור המלנין אחראית חומצת אמינו בשם טירוזין. ואכן, חשיפה ממושכת של עורנו לקרני השמש גורמת להפרשה מרובה של מלנין ולהתכהות העור. 

אולם, לא כל הכתמים נוצרים כתוצאה מחשיפה לשמש. יש כאלו שהם תולדה של בעיות פיזיולוגיות, לדוגמא פעילות הורמונלית כלשהי כמו שימוש בגלולות למניעת הריון, או בהתקן תוך רחמי. לחילופין, גם שימוש בתרופות מסויימות  יכול לייצר כתמי עור. וכמובן, יש מי שנולדו עם כתמי לידה, או מי שהכתמים נוצרו על עורם עם התבגרותם. גם טראומות שונות וחבלות ומטיפולים פולשניים או דלקות וכמובן פצעי אקנה יכולים לייצר כתמים. אבל כתמי עור עם פיגמנט יוצרו לרוב לאחר טיפול באקנה אצל כהי עור דווקא. בכתמים הללו יש לטפל באופן זהה לטיפול הסרת כתמים בפנים כתוצאה מיתר פיגמנטציה. 

דרכי הטיפול 

דרכי הטיפול בהסרת כתמים בפנים הם מאוד ברורים, והם מחייבים שימוש בתכשיר המפחית ייצור פיגמנט. באופן כזה  נדאג להקטין למינימום את הסיכון לייצורם של כתמי עור נוספים. שלא כבעבר, היום ניתן להשיג את התכשירים מעכבי המלנין בתכשיר נפרד מהתכשירים המקלפים. היתרון כאן הוא שלשם טיפול  להסרת כתמים בפנים ניתן להשתמש בתכשיר כזה לא רק בערב. ויתרה מכך, אין חייבים להימנע מחשיפה לשמש בעת השימוש בו.

אבל הסימנים האדומים שלאחר הטיפול באקנה, עליהם התלוננה הלקוחה שלי, שלעיתים אף מקבלים גוון בורדו/סגול, וגורמים לעור להיראות רגיש, במיוחד אצל בהירי העור שבינינו, הם שרידי הדלקת. בתהליך הדלקתי נוצרים באזור כלי דם זעירים רבים, המסתעפים מכלי דם קיימים. מטרתם היא לאפשר מעבר של תאי חיסון וגורמים נוספים אל אזור “המלחמה” בדלקת, והם אינם נחוצים עוד כאשר הזיהום החיידקי טופל בהצלחה. בסימנים אלו ניתן לטפל בחומצות הידרוקסי. עם הזמן  הם ידהו, אך החומצות שאנו מטפלים בהם רק ידאגו לזרז את תהליך ההחלמה. 

מה אתם תוכלו לעשות כדי שהטיפול להסרת כתמים בפנים יצליח 

אני דואגת לצייד את המטופלים שלי במקרה כזה בחומרים מרגיעים, כדי להפחית את רגישות העור. המטרה כאן היא להוריד את רמת האדמומיות, ואז להתחיל בהדרגה בשימוש בריכוז עדין של החומצות. הטיפול בחומצות אלפא הידרוקסיות, אמור להתבצע באופן יומיומי כי השימוש בהן דואג לווסת את מעבר השומן החוצה, ולשמור שמעברי החלב בפנים לא יזדהמו. יתרה מכך, ברוב המקרים, הכתמים האדומים הללו מופיעים כשיש עדיין אפשרות להתפרצות אקנה מה שמחייב אותי להסיר קומודונים במכון. 

כמובן שמומלץ מאוד להיזהר בשמש. ובעיקר כדאי להצטייד בהרבה סבלנות כי הכתמים הללו בעור עוברים במשך הזמן.

* התוצאות הן אינדיווידיואליות ועשויות להשתנות מאדם לאדם

שמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה או שאלה
שלך ובשבילך,
שושי קורן,
קוסמטיקאית מוסמכת.

טל: 052-3354558 (ניתן גם לשלוח הודעה בוואצאפ)
אימייל: beautykoren@gmail.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *